This article aims to identify the scope of the principles
of non-discrimination of people with disabilities in
the field of higher education in Colombia, based on
a thorough analysis that starts specifying the scope
and content of the principle of non-discrimination,
continues with the characterization of the concept
of disability and finally, develops the incorporation
of the international rules in the Colombian context
and the appropriate discussion about an inclusive
higher education.
Keywords:
People in situation of disability, principles of non-discrimination, educational inclusion, higher education, equal opportunities
Author Biographies
Kelly Viviana Aristizábal Gómez, Universidad del Magdalena, Santa Marta, Colombia
Abogada, especialista en asuntos de derecho público y derecho laboral, Magíster en Derecho, docente y miembro del grupo de investigación gestión, gobierno y políticas públicas del programa de derecho de la Universidad del Magdalena de la ciudad de Santa Marta, Colombia. Actualmente se desempeña como tutora de la investigación denominada Alcance del principio de no discriminación de las personas con discapacidad en las instituciones de educación superior en Colombia.
Angélica Andrade Villegas, Universidad del Magdalena, Santa Marta, Colombia
Estudiante del programa de Derecho de la Universidad del Magdalena.
Tatiana Monsalve Mejía, Universidad del Magdalena, Santa Marta, Colombia
Estudiante del programa de Derecho de la Universidad del Magdalena.
Aristizábal Gómez, K. V., Andrade Villegas, A., & Monsalve Mejía, T. (2015). The scope of the principle of non-discrimination of people with disability in the field of higher education in Colombia. Anuario De Derechos Humanos, (11), pág. 75–84. https://doi.org/10.5354/adh.v0i11.37489