The journal is open to receive papers throughout the year, except when there are calls for papers published on its Web page. Papers must be sent to the editor's email hcadenas@uchile.cl and not by registering on this page. It should be noted that due to the number of papers received, the evaluation of each paper can take between 4 and 8 months.
MAD also publishes articles in "Early View" version, which have been accepted for publication, peer-reviewed and corrected before the publication of the issue, allowing its readers to have quicker access to its contents. Each article has an online publication date and a DOI, allowing them to be cited as soon as they are published.
Please refer to the "Guidelines for the presentation and submission of papers".
Bolz, N. (5 de diciembre de 2017). Niklas Luhmann: Das Genie der Gesellschaftstheorie. Neve Zürdier Zeitung. https://www.nzz.ch/feuilleton/das-genie-der-gesellschaftstheorie-ld.1335385?reduced=true
Campion, J. (Directora) (1993). El Piano [Película]. Ciby 2000-Jan Chapman Productions.
Instituto Nacional de Geografía, Estadística e Informática de México (INEGI), (2020) Censo de Población y Vivienda 2020. https://cuentame.inegi.org.mx/poblacion/analfabeta.aspx?tema=P
Kundera, M. (1990). El arte de la novela. Vuelta.
Luhmann, N. (1998). Inclusión y exclusión. En: Complejidad y modernidad: de la unidad a la diferen-cia. (pp. 167-195). Trotta.
Luhmann, N. (1999). El arte como mundo (Weltkunst). En: Teoría de los sistemas sociales II. (pp. 9-65). Universidad Iberoamericana, Universidad de los Lagos, ITESO.
Luhmann, N. (2000). La realidad de los medios de masas. Anthropos, Universidad Iberoamericana.
Luhmann, N. (2002). La forma escritura. Estudios Sociológicos, El Colegio de México, (XX)1, 3-21.
Luhmann, N. (2005). El arte de la sociedad. Herder, Universidad Iberoamericana.
Luhmann, N. (2007). La sociedad de la sociedad. Herder, Universidad Iberoamericana.
Unesco Institute for Statistics, (UIS). (septiembre de 2016). Las tasas de alfabetización están en au-mento pero millones de personas siguen siendo analfabetas, http://uis.unesco.org/sites/default/files/documents/fs38-50th-anniversary-of-international-literacy-day-literacy-rates-are-on-the-rise-but-millions-remain-illiterate-2016-sp.pdf
Schlink, B. (2000). El lector. Anagrama.
Webber, P. (Director) (2003). La joven con el arete de perla [Película]. Delux Productions.
Werber, N. (1996), Nur Kunst ist Kunst. Soziale Systeme 2(1), 166-177.
Wolf, V. (2005). Un cuarto propio. Colofón.